אם עצרתם בזמן האחרון לתדלק את הרכב, בוודאי לא הצלחתם להתעלם מהסכום המאיים שהשתלט על המסך בתחנת הדלק. מחירי הדלק רק ממשיכים לטפס, וכבר מזמן נסיעה קצרה ברכב הפכה להיות הוצאה של ממש. יוקר המחיה שעליו שומעים כל הזמן לא מקל על המצב גם הוא, והתוצאה היא שפחות אנשים יכולים להרשות לעצמם להחזיק ברכב. אלו שכן מחזיקים במכונית, בדרך כלל משתדלים שלא לצאת מהבית יותר מדי, בשביל לחסוך בדלק. אבל יש פתרון הרבה יותר חכם, יעיל ומשתלם - גם לכם, גם לרכב שלכם וגם לסביבה. הפתרון הפשוט הזה הוא הסבת המכונית הפרטית שלכם להנעה באמצעות גז.
מהו הגז שבעזרתו מניעים את הרכב?
סוג הגז בו משתמשים להתנעת רכבים כיום הוא גז פחמימני מעובה (או בראשי תיבות - גפ"מ), וזהו אותו גז בו משתמשים בארץ לבישול בכיריים סטנדרטיות. כדאי לדעת שגם כשמתדלקים בגז, יש חשיבות גדולה לאיכות שלו. גז באיכות נמוכה יגרום נזק למנוע ולמערכת ההנעה, לעומת גז באיכות גבוהה שישמור על המערכות במצב טוב לאורך זמן.
יתרונות ההנעה באמצעות גז
היתרון הבולט ביותר עבור כל נהג, הוא העובדה שמַעבר לגז חוסך עד חצי ממחיר הדלק. הגז עצמו זול מאוד ביחס לדלק, ונדרשת כמות קטנה יותר ממנו כדי לעבור מרחק דומה לזה שתוכלו לעבור עם מיכל דלק מלא. לפעמים נשאלת השאלה בדבר הבטיחות של המערכת המופעלת על ידי בלון גז גדול. למעשה, מערכת ההנעה באמצעות גז נחשבת לבטיחותית יותר לעומת שימוש בבנזין ברכב: הגז מאובטח יותר, וכמעט ואין סיכוי שייגרם נזק למיכל. הסבה לגז חוסכת בנסיעה כמות ממוצעת של עשרות אלפי שקלים בשנה. אם נמאס לכם לשלם מאות שקלים למיכל דלק, ההסבה יכולה להיות ההוצאה החד פעמית שתחסוך לכם כסף רב.
מה תהליך התקנת מערכת גז לרכב?
התקנת מערכת גז לרכב היא פשוטה מאוד, ובסך הכל ניתן לסיים את כל התהליך בתוך יום עבודה אחד. ניתן להסב כל רכב שמונע כיום על ידי בנזין, וכל מה שנדרש הוא ממיר קטליטי ומערכת הזרקת דלק תקינים. למרות העובדה שכמעט כל רכב ניתן להסב, מומלץ לוודא מראש אם ניתן לטפל בדגם הספציפי של הרכב שלכם. דגמים חדשים לעתים לא מאפשרים הסבה לפעולה באמצעות גז, וחשוב לברר על כך מראש.
כמה עולה הסבת הרכב לפעולה באמצעות גז?
בדרך כלל, מחיר ההסבה נע בין 5,000 ל- 9,000 שקלים, והמחיר כולל את כל הרכיבים ואת העבודה עצמה. מדובר בתהליך עדין מאוד, שטעות במהלכו יכולה לפגוע ברכב. לכן, חשוב לבצע את ההסבה לגז רק אצל מתקין מורשה ומנוסה, שלו ותק מקצועי רב ככל האפשר. לאחר ההתקנה, הטיפול במערכת הגז תהיה מינימלית ולא יידרש טיפול מיוחד בה. מלבד טיפולים שגרתיים לרכב, יש צורך להחליף פילטרים במערכת כל 15,000 קילומטרים.
מה ההשפעה של ההמרה לגז על הסביבה?
יתרון בולט נוסף של ההסבה לגז הוא ההשפעה על הסביבה. רכבים המונעים על ידי בנזין מסבים נזק רב לסביבה, לא רק על ידי פליטת הגזים הרעילים שפוגעים באוזון. דליפת דלק פוגעת אנושות באדמה ובחיים שמתקיימים ממנה, ובמקרה של דליפה במערכת התנעה עם גז, הגז מתאדה לאוויר ולא יוצר שום פגיעה בסביבה.
הנעת כלי רכב בגז ידידותית לסביבה: 75% פחות זיהום אוויר. הגז האוטומטיבי אינו פוגע באוזון ואינו תורם לאפקט החממה.
פליטת הגזים המזהמים - NOX ,CO - נמוכה בהרבה יחסית להנעה בבנזין או בסולר. מכונית אחת המונעת בסולר מזהמת כמו 20 מכוניות המונעות בגז. במקרה של דליפה מתנדף הגז מהר יותר מבנזין ואינו מזהם את האדמה ומקורות המים.
כדאיות ההסבה
להסב או לא להסב זאת בהחלט השאלה והתשובה? תלוי כמה ק"מ אתם נוסעים בשנה ברכב שלכם והאם אתם מתכננים להחליף את רכבכם בשנים הקרובות או לא. לקריאת תשובות לשאלות נפוצות ובדיקת כדאיות ההסבה באמצעות מחשבון עברו לדף שאלות ותשובות.