אתר אינטרנט הפך להיות הפנים החדשות של העסק שלכם, עיצוב מושך, מידע רב, דרכי תקשורת, גלריית מוצרים ואפילו חנויות וירטואליות עם אפשרות לרכישה מקוונת הפכו את האתרים ל MUST.
היום אפשר להנות מאתרים הבנויים באופן מוגדר כדי ליצור תדמית מסוימת לעסק, אתרים דינמיים, או אתרי מיניסייט שנבנים כדי לקדם מוצר מסוים או שירות כלשהו.

בניית אתרים יכולה להיות פשוטה ולעיתים מורכבת מאוד - תלוי באתר
מחירי בניית אתרים משתנים בהתאם לגודל האתר, עיצוב, תוכן, מערכת ניהול תוכן וגם בניית אתרים בהתאמה למנועי חיפוש. על מנת לבנות אתר תוכלו לשכור שירותי בניית אתרי אינטרנט מחברות גדולות או פרילנסרים. בדרך כלל יציגו בוני האתרים את תיק העבודות שלהם באתר הבית וכך מאפשרים הם ללקוחות הפוטנציאליים להתרשם מהניסיון והמקצועיות שלהם בתחום. כאשר אתם מחפשים חברת בניית אתרים מומלץ מאוד להיכנס תחילה לתיק העבודות.
לפני שאתם מתחילים את תהליך אפיון האתר שלכם, להלן כמה פרטים על כל סוגי האתרים שניתנים לבנייה היום בעולם האינטרנט – והיד עוד נטויה.
נתחיל עם סוגי האתרים הקיימים:
אתרי תדמית:
אתרי תדמית הם אתרים שמכילים בדרך כלל מידע שיווקי או יחצני אודות עסק, חברה, אדם מפורסם, אמן וכדומה. בדרך כלל אתרי התדמית יכללו מידע אודות האדם, השירות או העסק, מאמרי קידום שונים או ביוגרפיה במידה ומדובר באדם מפורסם לו מוקם אתר התדמית, גלריות של תמונות, קבצי וידאו, דף ליצירת קשר ועוד דפי מידע שונים שמשתנים בהתאם לדרישת הלקוח. אפיון אתר תדמית מתבצע תמיד תוך מחשבה על קידומו ופרסומו של העסק או האדם לו מוקדש האתר. הבנייה כוללת הקמת מערכת ניהול תוכן שמאפשרת ללקוח להעלות תכנים חדשים, לעדכן תכנים קיימים, להעלות קבצי וידאו או תמונות ולנהל את האתר באופן דינאמי.
אתרים דינמיים וסטטיים:
בעולם בניית האתרים ישנה הבדלה בין אתר סטטי לאתר דינמי, כשלרוב האתר הדינמי זוכה ליתרון משמעותי. אתר סטטי הוא אתר שתכניו וקבציו הגרפיים מושתתים על שפת ה-HTML וכדי לעדכן את האתר על מנהל האתר או עורך התוכן לעבוד מול ספריית קבצי ה-html שמרכיבה את האתר. לצורך כך בדרך כלל עליו להכיר על בורייה את שפת ה-Html ולעבוד עם תוכנות כמו פרונטפייג' ודרים-וויבר, שמסייעות בעריכת דפים אלו. היום ניתן להקים אתר דינאמי שמושתת על בסיס נתונים שערוך בצורת טבלה ואת עדכונו ניתן לבצע באמצעות הכנסת תוכן לטבלאות אלו בהן מרוכז כל התוכן. ישנה אפשרות להקים גם אתר שמתבסס גם על השיטה הסטטית וגם על השיטה הדינאמית.
חנות וירטואלית:
יותר ויותר בעלי עסקים וחנויות מציעים את מרכולתם באמצעות חנויות וירטואליות שהפכו בשנים האחרונות לכלי מסחרי נפוץ כמעט כמו פתיחת חנות באופן פיזי. בניית אתר חנות וירטואלית מתבסס על בנייה של ממשק נתונים שיכלול בין היתר מערכת ניהול תוכן שתאפשר הכנסה של מוצרים חדשים לחנות, עדכון פרטים, העלאת קבצי תמונות של מוצרים באופן קבוע, שינויים פרסומים כמו הכנסת באנרים מבצעיים ועוד ועוד.
כל בעל עסק יוכל להקים לעצמו חנות וירטואלית תוך אפיון האתר לפי צרכיו ולפי סוג המוצרים אותם הוא מוכר. המגוון הרחב כל כך של חנויות וירטואליות שקיימות כבר ברשת מאפשר לבצע אפיון שמתבסס על חנויות מוצלחות או ליצור משהו מקורי לחלוטין. על בונה האתרים לבנות מערכת שתוכל לבצע את דרישות האפיון ולהציג את המוצרים בצורה נוחה ואטרקטיבית לרוכש.
מיניסייט:
שמו של המיניסייט – הוא למעשה פירוש מהותו – מיני-אתר. אתרים אלו מוקמים בדרך כלל על בסיס זמני או כמוצר אינטרנטי נלווה לאתרים רשמיים של בתי עסק או נותני שירות כדי לקדם מוצר מסויים. האתר כולו יוקדש מבחינה תוכנית לאותו שירות או מוצר שאנחנו רוצים לקדם ובדרך כלל הוא יכלול מספר עמודים מצומצם, לעיתים גם עמוד אחד ודף יצירת קשר לקבלת פרטים, השתתפות במבצע או כל דבר אחר שיפעיל את הגולש.
מספר דגשים:
- ההבדל בין עיצוב פשוט לעיצוב פלאש יכול להיות אלפי שקלים. אם אתם זקוקים לאתר תדמית פשוט תוכלו לוותר על אנימציות סרטים ועיצוב מסובך ולחסוך לכם מאות שקלים בבניית אתרים.
- מערכת ניהול תוכן - אם מדובר באתר דינאמי שיש לשנות אותו לעיתים קרובות ייתכן ותדרשו למערכת ניהול תוכן, מערכות מסוג זה הן תוספת משמעותית לעלות בניית אתר. אם יש לכם עדכון פעם במספר חודשים תוכלו לבקש מבונה האתרים שיעשה זאת עבורכם תמורת סכום לא גדול.
- אחסון - אתרי אינטרנט מאוחסנים על שרתי אחסון, מחיר לאחסון יכול להיות 4$ לחודש ועד עשרות דולרים לחודש. מניסיון ניתן למצוא אתרי אחסון זולים מאוד שיספקו עבורכם את כל הצרכים.
- דומיין - זוהי כתובת האתר לדוגמא, הדומיין של אתר Yes, Please! הוא www.yes-please.co.il, מחירי הדומיינים משתנים בין החברות השונות, חיפוש קצר יוכל לחסוך לכם הרבה.
- תוכן - ניתן לשכור שירותי כתיבת תוכן של חברות בניית אתרים או לספק אותו בעצמכם (חיסכון בהוצאות נוספות). אם שיווק הוא לא הצד החזק שלכם כדאי לשלם עבור כתיבה שיווקית איכותית.
- בניית אתרים לצורך התדמית אותה רוצים לשדר ללקוח – איזה אתר אתם מעוניינים להציג אתר אינפורמטיבי או אתר תדמית, מהו מרכיב התמונות מול מאמרים או תכנים אחרים כגון אינפורמציה או תוכן חשוב. חשוב הצגת לוגו החברה, הצבע, תמונות ועוד.
- בניית אתרים לעסקים לשם הנעה לפעולה – שילוב הצעות לפעולה ומיקומם הנכון בטקסט.
- אתר אינטרנט המתעדכן כל פעם שומר על איכות והרלוונטיות שלו. יש עסקים הבוחרים לפרסם באתר מבצעים שונים לעומתם יש המעדיפים להשאיר את הטיפול ועדכון באתר בחברה בה הם בנו את האתר. במידה ובחרתם לתחזק את האתר בעצמכם, חשוב שתהיה מערכת תוכן פשוטה להפעלה, מתן שירות במקרה של תקלות או בעת עזרה.
בעת בניית האתר חשוב לעשות "שיעורי בית" לבחון במה מיוחד האתר מהמתחרים, מהם קהלי היעד להם אנו רוצים לפנות, מה יכלול האתר וכדומה. חברות בניית אתרים המנוסים בבניית אתרים רבים יוכלו לסייע ולכוון אתכם לבניית האתר המתאים לעסק שלכם.
בניית אתרים ואינטרנט בכלל הוא נושא אפור עבור רבים מאיתנו. בורות זו יכולה לעלות לכם הרבה כסף. לדוגמא, חברות בניית אתרים לעיתים גובות עבור דומיין ואחסון סכומים הגדולים פי 3 ממה שהם שווים. אתם יכולים לחסוך אם תקנו אותם בעצמכם.