מדובר בשירות קביעת פגישות מכירה לעסקים בתחומים שונים, אשר נעשה בדרך כלל על ידי גוף חיצוני שיש לו ניסיון במכירות ויודע איך להציג את הדברים בצורה רהוטה ושיווקית.
שני המונחים קשורים לעולם המכירות ולכן לא אחת נוטים להתבלבל בניהם. טלמרקטינג זוהי שיחה ללקוח פוטנציאלי אשר מטרתה לבצע מכירה טלפונית או לעניין את הצד השני בשירות או מוצר משלים, בניגוד לטלמיטינג, שם המטרה הסופית היא קביעת פגישה עם נציג, בטלמרקטינג יכולה להתבצע מכירה טלפונית ללא פגישה. איך לבחור מה מתאים, כל עסק לפי אופי השירות וקהל הלקוחות אליו הוא פונה.
פגישות מתוזמנות מתאימות לעסקים שהמוצרים שלהם דורשים הדגמה או מלווים בתהליך ארוך יותר למול הלקוח. למשל, אם אתם מוכרים שואב אבק ורוצים להראות ללקוח בביתו איך זה עובד, תרצו לתאם פגישה. השירות נפוץ גם בקרב נותני שירות פיננסיים כמו סוכני ביטוח שצריכים לעיין בחומר ולתפור ללקוח פתרון מותאם לצרכיו.
ומה לגבי עלות המוצר. יש מוצרים ושירותים שדורשים השקעה כספית או סוג של מחויבות מצד הלקוח ולכן סביר להניח שלא יסגרו בשיחה טלפונית אחת (מכירה מורכבת). במקרים כאלה גם ניתן להשתמש בטלמיטינג לתאם פגישה אישית ארוכה יותר שתסביר את היתרונות בארבע עיניים.
הביטוי שיחות קרות מתייחס לשיחות שנעשות ללקוחות פוטנציאלים שלא הביעו עניין ברור במוצר, אך השירות מתאים להם. לדוגמא פרטים שאספתם בכנס שהצגתם בו. אנשי הרשימה יכולים להפיק תועלת ממה שיש לכם להציע, אבל הם לא הרימו את הטלפון וביקשו הצעת מחיר או פגישה. פה נכנס לתמונה שירות תיאום פגישות לעורר עניין ראשון ולהכין לכם את הקרקע.
האם תמיד זו רשימה רחוקה כל כך? לא בהכרח. יש שיחות טלמיטינג שנעשות על מאגר מתעניינים בעבר או לקוחות שכן פנו אבל לא סגרו. בשורה התחתונה, מדובר בפניות או קשרים פוטנציאלים שאתם כבעלי עסק לא ניצלתם עד הסוף.
פה בדיוק נכנסים לתמונה דיוק ואפיון. לפני שבכלל מתחילים לבצע את השיחות יש להבין מה אתם מבקשים להשיג, מי הקהל שלכם, מה מניע אותו ויגרום לו להסכים לקבוע פגישה ולשמוע יותר. חברות מקצועיות בתחום משקיעות זמן בחלק המקדים, כך שכל שיחה באמת תוביל לפריצת דרך ולא תיקטע אחרי מספר מילים.
זו גם הסיבה שבדרך כלל העלות של שירות זה נחלקת לשני חלקים, תשלום על תכנון ובניית תסריט שיחה ותשלום על כמות מסוימת של שיחות.
כל חברה רצינית שעוסקת בתחום מנפיקה דוחות מסודרים אשר מיידעים את הלקוח כמה שיחות נעשו, כמה זמן ארכה כל שיחה ואיך היא הסתיימה. מעבר לשקיפות מדובר במנגנון שמטרתו לסייע לנו להבין מה עובד או לא עובד, כך שמשיחה לשיחה אפשר לדייק ולשפר את הנוסח. אם יש משפט שפותח דלתות או מהצד השני משפט שמעורר התנגדות, תדעו זאת. ניסוי ותהייה לאט ובטוח.
דווקא בגלל הדרך הזו, חשוב לדעת ששירות מסוג זה יהיה אפקטיבי בדרך כלל אחרי חודש חודשיים ולא באופן מיידי, כך שאם אין לכם אורך נשימה אולי זו לא השיטה עבורכם. אם אתם רוצים לייצר פגישות איכותיות ובכמות גדולה יותר ממה שהייתם משיגים לבד, שווה לתת לזה צ'אנס.