מה יסייע לכם לקדם את האתר שלכם?
גוגל סורק את האתרים וקובע את הרלוונטיות שלו בהתאם למילות החיפוש, למעשה יש הטוענים כי לגוגל ישנם מעל 200 פרמטרים לקביעת הרלוונטיות של האתר.
קידום אתרים מתחלק בדרך כלל לשני חלקים: פעולות שמבצעים בתוך האתר ופעולות שמבצעים מחוץ לאתר.
פעולות שיש לבצע בתוך האתר
פעולות המתקיימות בתוך האתר כוללות עדכון דפי האתר, תוכן ועוד תוכן. אין זה מספיק כיום לבנות אתר הכולל מספר דפים כגון אודות החברה, המוצרים או השירותים ויצירת קשר. חשוב לבנות תוכן שיכול לעניין את הגולשים כגון מדריכים, שאלות ותשובות, מאמרים שתחום ועוד.
תוכן העמודים
קידום אתר משמעו הוספת תוכן רלוונטי וחדש כל העת לאתר. חשוב להתמקד בתוכן עכשווי ושיהיה בעל עניין לקורא. לבנות כותרות אטרקטיביות שימשכו את הקורא לקרוא וכותרות משניות.
מבנה האתר
פעולה נוספת שיש לבצע בתוך האתר מעבר לתוכן היא בניית היררכיה נכונה של הדפים. דף שאנו מעוניינים לקדם חשוב שיפנו אליו קישורים מתוך האתר במילות חיפוש רלוונטיות שונות. אתר שבו היררכיה אינה בנויה בצורה נכונה, תקשה על הגולש וגוגל יתקשה לסרוק את האתר בצורה מלאה.
פעולות אחרות באתר
חלק חשוב בהליך קידום אתרים המתבצע בתוך האתר הם בחירת דומיין המתאים לתוכן האתר. גוגל מקשר כיום בין שם הדומיין לתוכן האתר. דומיין שנבחר בקפידה בהתאם לתוכן האתר מצביע על כך שהאתר הוא בעל ערך לגולש ובהתאם לזאת מקדם אותו.
זמן עליית האתר
מקום אחסון האתר משפיע רבות על מהירות עליית האתר. אתר שעולה בצורה איטית ישפיע על מיקומו בדפי החיפוש. ברוב המקרים הגולשים יתייאשו ויעברו לאתר הבא.
זמן גלישה באתר
חלק מפרמטרים המסייעים לקידום האתר הוא הזמן שהגולשים נשארו באתר. יציאה מהירה של גולשים מהאתר מצביעה על בעיתיות באתר וחשוב לבדוק זאת. לעיתים דף מסוים אינו בנוי נכון או מעביר לתוכן שאינו רלוונטי, בדקו זאת.
פעולות המתבצעות מחוץ לאתר
אין זה מספיק שהאתר בנוי בצורה נכונה עם תוכן רלוונטי וחדשני. קידום אתרים כולל גם פעולות המתבצעות מחוץ לאתר. ועיקר העבודה היא יצירת קישורים נכנסים לאתר.
בניית קישורים
בניית קישורים נראה כחלק הקל ביותר, אך פה יש להיזהר. אתר הפועל בצורה לא אתית עלול להביא להענשתו על ידי גוגל, והמשמעות היא הרחקה מתוצאות החיפוש. בניית קישורים משמעה יצירת קישור מאתר אחר אל האתר שלנו במילות החיפוש הרלוונטיות לנו.
סוגי קישורים
כיום ניתן להשיג קישורים במספר דרכים, ישנם קישורים שיהיו בעלי משקל רב לקידום האתר וקישורים אחרים שיהיו בעלי משקל נמוך.
בעבר היה נהוג לפנות לבעלי אתרים אחרים בתחומים אחרים שאינם מתחרים לנו ולבצע החלפת קישורים. כל אתר היה יוצר דף של קישורים והיה רושם את הקישורים בדף. קישורים אלו בעלי משקל נמוך מאוד עד כי אינם תורמים לקידום האתר. כיום השגת קישורים היא בפניה לאתרים בתחום שלכם או בתחומים דומים, דרך נוספת היא דרך יצירת תוכן באתרי מאמרים והוצאת קישורים משם.
במידה ואתם מחליפים קישורים עם אתרים אחרים חשוב לבדוק, האם אתר שעימו אתם מחליפים קישורים רלוונטי לנושא האתר שלכם, בדקו כי האתר שמוציא לכם קישור הוא אתר איכותי בעל תוכן, בדקו שלא יוצאים מהאתר עשרות קישורים אחרים.
לסיכום
קידום אתרים דורש עבודה הן באתר והן מחוץ לאתר. חשוב לבצע את כל הפעולות על מנת להשיג אפקטיביות של הקידום. זכרו אתר הבנוי בצורה נכונה ומעניינת יהיה מעניין לגוגל ויותר מכך מעניין לגולש שימצא את מבוקשו ויבצע פניה אליכם.
מחירון קידום אתרים
לפני שנגשים לקידום אתר כדאי לברר איזה סוג של קידום אתם מחפשים, מהו התקציב המיועד, כמה מילות מפתח ברצונכם לקדם ומהי מטרת הקידום.
לאחר שעניתם על השאלות הללו אתם מוכנים להתחיל לברר את המחירים בין חברות הקידום השונות שמשתנים לרוב על פי הקריטריונים הבאים:
- ביטויי מפתח – ביטוי מפתח הוא הביטוי שבאמצעותו אתם רוצים שהגולשים יבואו אליכם, זהו נושא שאין להקל בו ראש מכיוון שהוא משפיע על איכות הגולשים המגיעים אליכם.
- אופטימזיציה – שיפור האתר מבפנים מבחינת מבנה, קישורים, מאמרים, תמונות ועוד.
- החלפת קישורים – ככל שכמות הקישורים האיכותיים לאתרכם תגדל כך האתר יקודם טוב יותר.
- העלאת מאמרים – תוכן כתוב הינו מרכיב חשוב ביותר וגורם לגולשים להישאר באתר, ולמנועי חיפוש להבין מה יש בו.
לפניכם מחירון עבור קידום בתחומים השונים:
מחיר מחיר קידום אורגני
חבילה | בסיסית | מתקדמת | מקצועית |
---|---|---|---|
מספר ביטויים לקידום | 1 - 2 | 2 - 3 | 3 - 5 |
מספר מאמרים לתקופה | 4 - 7 | 4 - 10 | 10 - 12 |
אופטימיזציה | V | V | V |
החלפת קישורים | V | V | V |
רישום למנועי חיפוש | V | V | V |
רישום לאינדקסים | V | V | V |
הוספת Analytics | V | V | V |
דוחות חודשיים | - | V | V |
מחיר לחודש | 500 -1100 | 700 - 1200 | 900 - 1900 |
מחיר קידום ממומן (Adwords)
עלות הקמת קמפיין | 2000 - 700 |
עלות חודשית | בין 10% ל20% מתקציב הקמפיין |
מחיר קידום ברשתות חברתיות
חבילה | בסיסית | מתקדמת | חודשית |
---|---|---|---|
פתיחת Facebook | V | V | V |
צירוף חברים | V | V | V |
מיניסייט | דף אחד | דף אחד | 5 דפים |
מאמר חודשי | - | V | V |
מחיר חודשי | 300 - 450 | 400 - 600 | 1400 - 1000 |
*המחירים בש"ח
המחירים המפורסמים במחירון הינם בגדר המלצה בלבד ולחברת Yes, Please! אין אחריות כלשהי על הנתונים והמחירים המופיעים במחירון.
אז למה אתם מחכים? בתי העסק ממתינים לפנייתכם. מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר.