השתלבות בוגרי קורסי המולטימדיה בשוק העבודה
כחלק ממהפכת המידע, קורסים העוסקים בסוגים שונים של מדיה הפכו להיות פופולאריים מאוד. מחד, הקורסים האלה הם פרקטיים ומאפשרים השתלבות מהירה ופשוטה בעבודה בתחום המולטימדיה של בוגריהם. מאידך, הקורסים אינם בהכרח תחליף ללימודים מעמיקים בתחום. במצב בו קורסי המולטימדיה הפכו להיות נפוצים כל כך, צריך לתת את הדעת על אופן ומידת השתלבותם של בוגריהם בשוק העבודה. על קורסי מולטימדיה, מהותם, והשתלבות בוגריהם בשוק העבודה.
מהי מולטימדיה בכלל?
אם מדיה היא אמצעי של תקשורת בדרך כלל, כגון עיתונות כתובה, וידאו, אודיו וכו', הרי שמולטימדיה הוא שילוב של מספר מדיות יחד, כדי לאפשר חוויה מיוחדת עבור המשתמש. בפועל המושג משמש בעיקר כדי לתאר תוצרים הנעשים באמצעות מחשבים מודרניים. מחשבים ומהפכת המידע מתבססת במידה רבה על ממשקי מולטימדיה ומוצרי מולטימדיה שונים. כך למשל, כמעט בכל אתר שאתם מבקרים בו, אתם יכולים להיתקל במשהו שעוצב על ידי יוצר מולטימדיה. בין אם המדובר בתפריט דינאמי הכולל אנימציה ובין אם מדובר בסרטונים שונים המשולבים בגוף האתר.
המהפכה הגדולה של האינטרנט כמו גם ההתקדמות המהירה של הטכנולוגיה, מאפשרים יצירת כלים טובים יותר ונוחים יותר בעבור המשתמשים. כאשר אתם פותחים אתר חדשות ממוצע אתם יכולים לראות כיצד משלבים בעמוד אחד סוגים רבים של מדיה. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ונהיית נפוצה, כך גדל גם הביקוש לאנשי מולטימדיה אשר יודעים לעצב וליצור את התוכנות האלה ולשלב את התכנים השונים.
עיקר הביקוש הוא בתעשיית ההיי-טק, בעיקר בחברות אינטרנט ותוכן מולטימדיה.
השתלבותם של בוגרי הקורסים בשוק העבודה
קורסי מולטימדיה הם קורסים מקצועיים בדרך כלל המאפשרים השתלמות בכלים המקצועיים כאמור לעיל. לכן, אחד הדברים המרכזיים המטרידים את מי שנרשמים אל קורסי מולטימדיה היא האפשרות שלהם להשתלב לאחר הקורס בשוק העבודה. בזכות הביקוש הגבוה לתקשורת אינטראקטיבית ומולטימדיה בשוק, הביקוש אחר אנשי מולטימדיה מקצועיים כל הזמן נמצא בעלייה.
עיקר הביקוש, כאמור, הוא בתעשיית ההיי-טק, בעיקר בחברות אינטרנט ותוכן מולטימדיה. גם חברות פרסום והפקה, ואפילו בחברות המייצרות ומעצבות משחקי מחשב. אולם, ניתן למצוא תפקידים גם בקרב יצרני תוכן לטלויזיה ועוד. פעמים רבות מיעים בתי הספר עזרה בהשמה לבוגריהם, כדי לסייע להשתלבותם בשוק העבודה.
במה תלויה השתלבות הבוגרים בעבודה?
בדרך כלל במסגרת קורסי מולטימדיה נדרשים התלמידים לבצע פרויקט מסכם בו הם יכולים להפגין את יכולותיהם. ברור, כי יכולות גבוהות מוכחות הן פרמטר חשוב בקבלה לעבודה. בצד פרמטר זה, מובן כי גם שמו של בית הספר בו למד ורכש המועמד לעבודה את השכלתו בתחום הוא משמעותי. בחירת בית ספר טוב יכולה לסייע בפתיחת דלתות מקצועיות. דבר נוסף אשר יש בו כדי לסייע בהשתלבות בעבודה, הוא פשוט יצירה. ככל שתיצרו יותר כך תצברו ניסיון. ככל שתפרסמו יותר יצירות, כך הסבירות כי תיצרו לעצמכם שם גדול יותר וכך הסבירות שיכירו אתכם ותהיו מבוקשים יותר בשוק העבודה, גדולים יותר.
מהם קורסי מולטימדיה?
קורסי מולטימדיה הם קורסים הנלמדים במסגרות שונות, ואשר במסגרתם נלמדים מקצועות הקשורים לתכנות, עיצוב ובניית מדיה מסוגים שונים. הקורסים כוללים היכרות והקניית כלים בשימוש בתכנות שונות, בהן משתמשים מומחי המולטימדיה לצורך עבודתם. מולטימדיה משתמשת בשלל כלים הכוללים אנימציה, עיבוד תמונה, תוכנות ליצירת תמונה, פלאש – שהוא תחום בפני עצמו, ועוד כלים רבים אחרים.
קורסי מולטימדיה יאפשרו לכם היכרות טובה עם הכלים השונים כדי לאפשר לכם להתחיל לעבוד בתחום. ישנם קורסי מולטימדיה ברמות התעמקות שונה, המתאימים לרמות שונות של יידע, וכמובן גם על פי הצורך של הנרשמים לקורסי המולטימדיה. הקורסים נוגעים בכל תחומי המדיה: טקסט, תמונה, קול, הנפשה, וידאו – וכמובן השילוב של כולם יחד.