סרטי תדמית הם הדרך שלנו להפוך את בית העסק שלנו לויראלי יותר, להגיע אל קהל לקוחות חדש ולהציג זווית חדשה, מקורית, מסקרנת ומעניינת על השירותים או המוצרים שאנחנו מציעים לקהל הרחב. לכן הפקת סרט תדמית, בין אם לחברה עסקית או למוסד או ארגון, מהווה תהליך חשוב במיוחד שעשוי שלבים על גבי שלבים של עשייה יצירתית.
כאשר אנחנו עומדים בפני הפקת סרט תדמית אנחנו צריכים להגדיר לעצמנו מה אנחנו רוצים שהסרט יציג לקהל שצופה בו:
- הכרות עם בית העסק, החברה או הארגון שלנו.
- הכרות עם השירותים, הפעילות או המוצרים שאנחנו מציעים לקהל הלקוחות או הצופים.
- מסר שיווקי מפתיע ומרענן שיגרום למי שצופה בסרט לחפש עוד מידע.
- חדשנות ומקוריות כך שנוכל להבדיל את עצמנו ממתחרים בתחומנו.
- נגישות ואטרקטיביות.
איך יוצרים סרט תדמית מוצלח? הנה השלבים החשובים:
- חיפוש רעיון מקורי ותחקיר
לפני שאנחנו מתחילים בהפקת סרט תדמית לחברה, לארגון או לעסק שלנו אנחנו צריכים לחשוב על רעיון מקורי שיציג לקהל הרחב את הפעילות או את היתרונות של החברה שלנו. אנחנו צריכים לחשוב על קונספט שלא חוזר על עצמו או מועתק מסרטים אחרים שמציג בצורה אטרקטיבית את הדברים שמבדילים אותנו ומייחדים אותנו. את הרעיונות הללו נקבל באמצעות תחקיר על החברה או הארגון ומציאת היתרונות שאנחנו רוצים להציג בסרט.
- תסריט
גם סרט תדמית פשוט צריך תסריט שיכלול בתוכו את התיאור של כל צילום, פריים או אלמנט שיופיע בסרט. התסריט חשוב כדי לוודא שכל הדברים החשובים נמצאים בתוך הסרט.
- גיבוש צוות צילום והפקה או מציאת חברת הפקה מתאימה
חברת ההפקה עובדת בשיתוף פעולה איתנו ליצירת הסרט. אנחנו צריכים למצוא חברה שיכולה לספק שירותי צילום, עריכה, פוסט-פרודקשן וכדומה ולעיתים גם להביא את הרעיון הראשוני. חשוב לוודא שחברת ההפקה היא חברה בעלת ניסיון בהפקת סרטי תדמית ולצפות בכמה סרטים שהפיקה, כך שנוכל להכיר את הסגנון והאיכות של ההפקה.
- צילומים או בחירת חומרי גלם
בין אם מדובר בעריכה של חומרי גלם קיימים לכדי סרט תדמית או בצילומים חדשים, תהליך זה מהווה את החלק החשוב ביותר בהפקת סרטי תדמית. כל פריים וכל צילום יכולים לעזור לנו להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר ולכן כדאי לחשוב היטב על כל מה שמצולם או מוכנס לסרט בסופו של דבר.
- עריכה
עריכת הסרט צריכה להתבצע על ידי עורך בעל ניסיון בעריכת סרטי תדמית, שיכול לקחת את חומרי הגלם ולהפעיל שיקול לגבי בחירת החומרים שייכנסו לסרט הסופי. תהליך זה צריך להתבצע יחד עם אנשי החברה או הארגון כדי לוודא שהחומרים הנכונים נכנסים לסרט והמסר הברור ביותר עובר.
- הקרנת הסרט לקבוצת בדיקה
חברות רבות מקרינות את סרטי התדמית המוכנים מול קבוצת בדיקה שתוכל לחוות דעה על הסרט ולומר מה הרגישה כשצפתה בו. היתרונות לכך ברורים: כך ניתן לעלות על בעיות בסרט, להכיר את ההשפעה שלו על קהל אובייקטיבי וללמוד מה עובד ולא עובד, כדי שנוכל לשפר, לערוך מחדש או לשנות דברים לפני שהסרט יוצא באופן סופי.
הפקת סרט תדמית מוצלח מתחילה ברעיון מקורי ונגמרת בהקפדה על הפרטים הקטנים, כדי לוודא שהסרט שלנו ישקף בצורה הטובה ביותר את פעילותנו. השלב האחרון והחשוב ביותר הוא לדעת היכן להקרין את הסרט, כך שיגיע לקהל צופים גדול ככל האפשר.
מחירון סרטי תדמית
הפקת סרט תדמית לעסק או לחברה חשובים לשם בניית תדמית נכונה לחברה. הפקת סרט תדמית הינה מורכבת ויכולה לנוע בין מאות שקלים ועד עשרות אלפי שקלים, רבות תלוי ברמת הסרט, אורך הסרט ומטרתו. סרט תדמית יכול להיות בתקציב קטן הכולל פסקול של מוזיקה ותמונות מהמפעל או החברה ועד בעל תקציב גדול סרט הכולל שחקנים, תסריט, קריינות, צילום וידיאו במקום וכדומה. עלות הפקת סרט תדמית תלוי במשתנים שונים. ישנם סרטים שניתן להתפשר על חלק מהמרכיבים של הסרט כגון: שחקנים, אורך הסרט, מוזיקת רקע מקורית וכדומה. להלן מחירון שיסייע לכם בהפקת סרט התדמית.
- תחקיר600-1200
- כתיבת תסריט שיווקי1000-2300
- מוזיקת רקע מקורית1500-3000
- קריינות המוקלטת באולפן1000-4000
- שחקנים לחצי יום1000-3000
- צילום וידיאו באתר כולל ציוד הקלטה ותאורה1500-3000 ליום צילום.
- צילומי סטילס כולל עיבוד בפוטושופ800-1800
- עריכת וידיאו הכולל שילוב מוזיקה, תמונות1200-2200 למשמרת עריכה
- הפקה גרפית דינאמית ואנימציה1500-2500
*המחירים בש"ח
המחירים המפורסמים במחירון הינם בגדר המלצה בלבד ולחברת Yes, Please! אין אחריות כלשהי על הנתונים והמחירים המופיעים במחירון.