ניהול עסק בישראל דורש בירוקרטיה והשקעה רבה. בעלי עסקים ומנהלים צריכים בין היתר לדאוג לרווחת העובדים, לעסוק במשימות בירוקרטיות שוטפות כמו דיווח למס הכנסה ותשלום משכורות, להתנהל מול ספקים ולעקוב אחר ההכנסות וההוצאות בכל זמן. עם זאת, אין ספק שאחת המשימות הכי חשובות של כל עסק היא קידום ושיווק, ובפרט הגדלה מתמדת של מעגל הלקוחות. המשוואה היא פשוטה למדי – עסק שלא צומח ומתפתח עשוי לא לצלוח לאורך זמן, ובדיוק בגלל זה ייצור לידים קבוע הוא משהו שחשוב שיקרה בכל עסק באופן שוטף. אז מה זה בכלל לידים, איך אפשר לייצר כאלו דרך האינטרנט כיום ומה עושים אחרי שאספנו לידים איכותיים? הינה כל מה שחשוב לדעת בנושא.
לפני שמתחילים, מה זה בכלל לידים?במובן הפשוט של המושג, ליד הוא שם של לקוח פוטנציאלי עם פרטים כלשהם ליצירת קשר. בהקשר הרחב יותר מדובר על לקוח פוטנציאלי שנוכל לגייס ולהגדיל את שורת הרווח שלנו. גם אדם שעבר במקרה ליד החנות שלכם, נכנס, התעניין והשאיר פרטים יחשב ליד לצורך העניין. עם זאת, כשמדברים על לידים כיום לרוב מתכוונים לכאלה שאוספים דרך הרשת. הלידים מופיעים בצורה מסודרת ומאורגת בממשקים נוחים, מאפשרים גישה ומעקב אחרי כל לקוח ודואגים שהגלגלים של העסק שלנו לא יפסיקו לזוז לרגע.
5 שיטות ליצירת לידים דרך האינטרנטכמו בתחומים אחרים בעולמות השיווק, גם בנושא של איסוף לידים הפך האינטרנט לאפיק המרכזי ואפילו העיקרי. העובדה כי מרבית הלקוחות הפוטנציאלים של כל עסק כבר נמצאים שם ממילא, יחד עם הקלות של איסוף הלידים, הן לגולש והן לבעל העסק, הפכו את התחום ללוהט בשנים האחרונות. הינה חמישה דרכים שבהן ניתן ליצור לידים דרך האינטרנט:
קידום ממומן בגוגלאחת האפשרויות הראשונות והיעילות ביותר עד היום היא קידום ממומן בגוגל. מדובר במודעות שמופיעות כאשר הגולשים מחפשים ערכים מסוימים הקשורים בתחום העיסוק שלנו. כשהם יקליקו הם יגיעו לעמוד נחיתה, דף שבו יוכלו לקבל מידע נוסף ולהשאיר את פרטי הקשר שלהם, כך שנוכל לחזור אליהם בהקדם, לתת עוד מידע ולסגור את המכירה.
קידום אורגני בגוגלקידום אורגני בגוגל הוא תחום שהולך ונעשה יותר פופולרי בשנים האחרונות. מדובר בשורת פעולות שמאפשרת לקדם אתרים לראש תוצאות החיפוש בגוגל באופן אורגני ולא במודעות ממומנות. הקידום נעשה בעזרת יצירה והזנה על בסיס קבוע של תכנים רלוונטיים ואיכותיים, יצירת קישורים חיצוניים ופנימיים, תחזוקה שוטפת של האתר ומעקב אחרי חווית המשתמש, התקנת תוספים ופלאגינים ועוד. קידום זה חשוב במיוחד למי שמנהל אתרי מכירות איקומרס ובכלל לאלו שהאתר שלהם הוא חלק חשוב ממערך המכירות. כמו כן, אם אתם אוספים לידים דרך האתר, חשוב שהוא יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות, תחום שקידום אורגני יכול לסייע בו.
קידום אורגני בפייסבוקממש כמו בגוגל, גם ברשת החברתית פייסבוק ניתן לקדם את עצמנו בצורה אורגנית ולאסוף לידים. פייסבוק מציעה ממשק פנימי נוח לאיסוף לידים ובו ניתן ליצור מודעות עם כפתור להשארת פרטים. הקידום האורגני בפייסבוק יתמקד ביצירה של מודעות ויראליות שמושכות את העין, שיתופים והגרלות של פוסטים עם איסוף לידים, שיתופים בקבוצות ועמודים רלוונטיים ועוד.
קידום ממומן בפייסבוקכמובן שגם בפייסבוק ניתן לקדם מודעות לאיסוף לידים בתשלום. חשוב ליצור מודעת איסוף לידים איכותית עם בידול ומסר ברור. מכאן מגיעה עוד מלאכה חשובה של פילוח מדויק והתאמת המודעה לפי התקציב של כל לקוח. זוהי בהחלט דרך פופולרית ויעילה לאיסוף לידים ברשת.
דף נחיתה ממירדף נחיתה שאנו מכינים או שמכינים עבורנו היא דרך מצוינת נוספת לאיסוף לידים. לדף נחיתה איכותי יהיה מסר ברור ומובחן, עם מספיק מידע בשביל להבין במה מדובר, אך כזה המעורר סקרנות ורצון לקבלת מידע נוסף ועם אפשרות פשוטה ונוחה להשארת פרטים. ניתן לשלב את דף הנחיתה באתר שלנו, במודעות ממומנות בגוגל, במודעות פייסבוק, אינסטגרם ורשתות אחרות שניצור, כאשר הקלקה מובילה לעמוד החיצוני שלנו, בפרסום בוואטסאפ וכן הלאה.
עשיתי פרסום, קיבלתי מלא לידים – איך מתמודדים?אז נניח שהחלטתם להשקיע באיסוף לידים, מצאתם מי שיעשה זאת עבורכם בצורה טובה ויעילה וכעת הלידים מתחילים לזרום. האם אתם ערוכים להתמודד עם כמויות גדולות של פניות? מרבית העסקים מגלים בנקודה הזו שהם ממש לא. מענה עסקי יעיל, זמין ומקצועי הוא לא פחות מקריטי בנקודת הזמן הזו. אפשר לשדרג את המערך הפנימי אצלכם, אך אפשרות טובה יותר היא שירותי מענה חיצוניים. תוכלו לבחור במענה 24/7 בשם העסק שלכם, פנייה יזומה ללידים דרך נציגים, ניהול נוח ויעיל של הפניות כולל דו״חות מפורטים, שירותי תזכורת כדי שאף לקוח לא ייפול בין הכיסאות ועוד מגוון כלים שיבטיחו זאת.
כיצד מסננים לידים לא איכותיים?מלאכת הסינון של לידים מתחילה למעשה כבר בשלב הפרסומת לאיסוף הלידים. אם המידע שאנו נותנים הוא ברור ואינו משתמע לשתי פנים, סביר שיגיעו אלינו לידים רצויים מלכתחילה. אך אם אנחנו מפרסמים לימודים אקדמאיים בתחומי ההנדסה לצורך העניין, אבל מוכרים רק לימודי הנדסת חשמל, יש סיכוי שיגיעו אלינו רבים אחרים שמתעניינים בסוגים אחרים.
מעבר לכך, פרטי איסוף הליד עצמו הוא קריטי. אם תבקשו רק שם וטלפון למשל, יש יותר סיכוי שגולשים יסכימו להשאיר את הפרטים, אבל לא יהיה לכם הרבה ידע רלוונטי מעבר לזה. מנגד, אם תבקשו מידע נוסף כמו הרקע של הלקוח, העניין שלו במוצרים/שירותים שלכם או איך הוא הגיע אליכם, אולי יהיו פחות מגיבים, אבל על כל אחד מהם יהיה לכם מידע חשוב שיעזור לסנן ויכין אתכם למכירה.
כמובן שחשוב לשים לב תמיד למספרי טלפון חוזרים, לקוחות שמשאירים לידים כפולים עם מספרים שונים וכן הלאה. מלאכת סינון יעילה תחסוך לכם בזמן ותעזור לכם להגיע אך ורק ללקוחות הפוטנציאליים באמת.
האם כל ליד שמגיע אלינו הופך ללקוח משלם?כמובן שלא. באופן טבעי לא נצליח להפוך כל ליד ללקוח משלם, וזה לא משנה עד כמה אנחנו אנשי מכירות טובים. הסוד כאן הוא איסוף יעיל של לידים דרת מודעות איכותיות, ניהול איכותי שלהם (שימוש במערכות CRM מתקדמות ו/או שירותי מענה עסקי חיצוניים מקצועיים), סינון של לידים לא רלוונטיים במידת הצורך ובקרת איכות מתמדת. ככל שיותר מהתנאים הללו מתקיימים, כך נראה אחוזי המרה (מליד ללקוח משלם) גבוהים יותר.
לסיכוםייצור לידים היא משימה מורכבת לעיתים שמצריכה פעילות בכמה מישורים במקביל, כשהכול חייב להיעשות באופן מקצועי וברמה הכי גבוהה שיש. אל תתפשרו בנושא החשוב וזכרו כי לאחר איסוף לידים יעיל, חייבים לתת מענה עסקי וניהול נכון של על המידע. בהצלחה!
שאלות נפוצות FAQמה ההבדלים בין ליד חם לבין קר?ליד חם הוא כזה שפנה אלינו מתוך היכרות איתנו, הבנה של השירותים/מוצרים שאנו מכירים ומחשבה כנה לרכוש אותם. לידים חמים נחשבים גם לכאלה שהם מפורטים. אנחנו יודעים בדיוק מי האדם שהשאיר את הפרטים (בן כמה הוא, נשוי או רווק, למה פנה אלינו, מהי הדרך שעבר עד שהגיע להשארת הליד ופרטים רלוונטיים נוספים). ככול שנדע יותר כך הליד מוצלח וחם יותר. ליד קר לעומת זאת הוא ליד שאיננו מפורט או של אדם שלא התעניין באופן ישיר בשירותים/מוצרים שלנו והגיע אלינו בעקיפין.
למה חשוב להיות זמין ללידים?כאשר לקוח פוטנציאלי בוחר להשאיר את פרטי יצירת הקשר שלו, הוא בעצם נותן בכם אמון. הוא למעשה אומר – אני סומך עליכם כדי להתקדם לשלב הבא ואם תצליחו לשכנע אותי אז גם אסכים לרכוש את מה שאתם מוכרים. מכאן, כל פעולה שתעשו תשפיע על הסיכוי למכירה, וזה מתחיל בזמינות שלכם ובזמן החזרה. הלקוח מצפה שתחזרו אליו מהר ומומלץ לעשות זאת תוך יום יומיים ולא יותר. אם תחזרו אליו לאחר זמן ארוך, זה אוטומטית עשוי לצייר אתכם כעסק לא רציני, ועל כן יש להקפיד על זמינות וניהול נכון של לידים.
איך יוצרים רושם ראשוני מקצועי בשיחה עם ליד פוטנציאלי?זה לא משנה אם זה עסק גדול או קטן, הרושם הראשוני בפנייה לליד הוא המשמעותי ביותר וככל הנראה זה שיכריע לגבי גורל המכירה. המענה חייב להיות מקצועי, לכלול את שם העסק ולא לתת תחושה של זלזול. זה לא אומר שאנחנו חייבים להיות פורמליים וכבדים ובהחלט אפשר ואף רצוי לדבר בקלילות עם הלקוחות, אבל כן צריך לשדר רצינות ומקצועיות בכל זמן. יש עסקים שערוכים לתת את המענה לזה ללידים שלהם ואחרים קצת פחות. אם אתם לכם אין זמן לעשות את זה והעובדים שלכם לא יודעים באמת לנהל תקשורת מכירתית טובה עם לקוחות פוטנציאליים, מומלץ בהחלט להיעזר בשירותי מענה עסקי. ![]() ![]() |